fredag 19 november 2010

It was the over-the-top cloying bells and chimes. It was that I couldn't quite make out the lyrics. It was a lot of things.

okej. jag vet inte vad som är upp eller ner. kan lista 5 saker som gör mig upprörd at this very moment,

skolan
att barndomsvänner i allmänhet inte finns vid en längre
min rygg
min kropp
sömnlöshet

jag fick sömnpiller, propavan som 'medicin' till min 'posttraumatiska stress'.. hur nu det fungerar ihop, läkaren måste uppfattat fel, en felbedömd mecinisk bedömning. för sova gör jag. visst, inte så bra som det skulle kunna vara om vardagarna, men helgerna är helt okej. jag känner heller inte den sortens trötthet, den vanliga. och jag tror inte botemedlet 'hjälpmedlet' är sömn eller sömnpiller. kan säkert hjälpa, men det var inte ens nära ångestdämpande som psykologen föreslog. ska träffa henne imorgon igen.

dock nu känns det jobbigt. för nu mår jag eller har i alla fall mått relativt bra de senaste 2 veckorna. och jag vet inte riktigt vad jag ska säga imorgon. detta är ytterligare ett moment jag inte riktigt greppar; hur jag kan på något sätt.. må bra under en period och sedan svikta rakt neråt en annan. manodepressiva tror jag har dessa symptom. fast samtidigt mår jag nog egentligen inte 'bra', när jag tänker efter i neråt perioderna, fast då känns ju allt som en börda och då har jag 'aldrig mått bra'. nej men något känns bara skevt när jag mår 'bra'. som att jag bara lyckats bättre med att gömma och glömma saker och ting.

detta ska jag på något sätt förklara imorgon då. för jag är villig att testa medicinering, men inte bara sömnpiller.

jag har funderat starkt på tatuering den senaste månaden. är relativt säker på vad och vart, men samtidigt så vet jag själv hur jag är och jag kan aldrig riktigt fatta beslut om någonting. tatueringen symboliserar så mycket och även att tatuera mig i sig symboliserar kontroll och ''nytt kapitel'', så jag kanske bara borde köra med idéen. jag har ändå kommit på det själv utan influenser och jag är grymt peppad på placering.
återstår då bara att välja hur den ska se ut, modifiera den något och välja vilken tatueringsstudio och fixa pengar. inte alls jobbigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar