måndag 31 augusti 2009

do the bambi!




Igår agerade jag supermodell, gick hur smidigt som helst för att låta som kung av sarkasm. Jag är inte speciellt fotogenisk. orkar inte redigera bättre.

Tränat idag. sjukt skönt. satt nyss och käkade, slog på stereon och hoppar till då jag hör en låt jag hört sen länge sen tillbaks, raffsade åt mig penna och block och väntade ivrigt till slutet av låten för att få höra vem som orsakat denna ljuvlighet:
Stereo total.
Även fast det är nästintill så långt ifrån min musiksmak som man kan komma så är det något jävligt härligt med franska och franska med ''avsmak'' i rösten, eller ''obryddhet''. Kort och gott, man hör ren känsla i musiken.

Jag saknar att läsa franska, skäms oerhört att jag inte la ner mer tid i högstadiet och valde det nu till gymnasiet, hade varit kämpigt, men skoj. tror nog jag vill gå en kurs senare, kanske direkt när jag slutat gymnasiet.
Just nu har jag inte tid att lyssna igenom alla album, men här är de nuvarande klassikerna. L'amour à trois, Moi je joue (kolla inte videon på sistnämnda)
Har någon slags skön hatkärlek till dem.




nu tänker jag göra som bambi och fly undan verkligheten med arkiv x.

1 kommentar: