tisdag 1 september 2009

i'm an illegal alien

Någon.. pratade i mina högtalare (min, bara en fungerar) när jag kom ur duschen.
bakgrundshistoria: Jag hade kollat ett avsnitt av arkiv x och drog mig in i duschen, när jag kom ut hörde jag något slags bakgrundsljud någonstans i rummet, kikade ut genom fönstret och spetsade örat men förgäves, det lät fortfarande, rörde mig emot ljudet och fann mig med örat tätt intill min ena högtalare (den andra är knäpptyst) låter som någon är mitt i ett samtal och håller för munnen när den pratar.. eller som i flashiga tecknade serier där en snubbe står i ena änden och håller en jätte telefon och pratar medans man bara hör något helflippat mummel från ena änden men ser inte personen? det tog slut efter jag konstaterat att det var någon som pratade, alltså handlar det om några sekunder.

motbevis a) Jag hade nyss kollat på arkiv (nej jag blir inte rädd av det men man funderar. ibland.)
motbevis b) jag kan ha haft igång något program i bakgrunden, men jag såg inget och det första jag gjorde när jag startade datorn var att sätta på serien och tack vare mats finns det inga program som kan sättas igång automatiskt i bakgrunden.

JAG ÄR INTE GALEN. varför ihelvete skulle jag få ''hjärnspöken'' efter en dusch? och ett avsnitt arkiv x? jag har sett hur många avsnitt som helst, nej!
Jag säger inte att det är utomjordingar som vill kontakta mig, fattar bara inte varför jag skulle få in någons röst/ telefonsamtal i min högtalare?
om någon har en idé om vad som har hänt, vill jag gärna veta, detta har gnagt skiten ur mig i en halvtimme nu.

1 kommentar:

  1. men usch vad jobbigt:O

    känner igen mig massor, brukar oxå vara med om sånt lite då o då. Blir oftast rädd då:O spc när jag ser skuggor och saker som flyttar på sig:P

    SvaraRadera