måndag 5 april 2010

cheap gifts

så.. vad ska jag göra då?

jag är sjuk. igen. eller så är det allergin. eller så är jag bara sjuk på alla vis.
känns som kroppen stöter bort mig själv, som att livet har blivit infektionen och kroppen stöter bort och slutar fungera. vill ligga ner. men när jag ligger ner får jag ångest över de timmar jag slösat på detta humör, dessa tankebanor. så tänker jag, nu kom vändpunkten.
men så var det ju inte, räcker med att stiga ut ur dörren och hälsa på första människa jag ser, ingenting har förändrats.
nu sammanflätade jag en mängd olika moment och känslor i en och samma text. det bara väller ur mig.
det är liksom för stort och för litet, på en och samma gång.

jag har heller inte gjort något de två senaste dagarna, bara anmält mig sjuk för omvärlden.
skaka ur och komma ifatt. hörs någon dag.

1 kommentar: