lördag 3 april 2010

lördag

en lördagskväll, efter ett raskt besök nere i esteten, sitter jag här och drar igenom mina favorit ord i förhoppningar om att hitta det ultimata plagget, för en resonlig summa.
jag önskar jag bara kunde roffa åt mig allting. vet också att jag inte blivit lurad på min väska då jag fått mail från posten, men måndag känns alldeles för långt bort. antar surt det gamla ordsättet ''den som väntar på något gott''

vill klä på mig några andra festligare kläder och slänga på lite uppfräschning i ansiktet, men jag har ingenstans att gå och kinderna är ännu inte tillräckligt läkta för utgång. å hur trevligt vore det inte att ha något mer än engångs utgång till hugos som varar 3 timmar högst, med dålig musik och snedfylla? alkohol i all ära, dans i all ära, även till dålig musik, det glädjer själen, men det vore så mycket mer värmande att sitta hemma hos någon, med bakgrundsmusiks klassiker som jefferson airplane och vin, öl, skratt, vattenpipa, röka.

när jag var nere och målade slängde jag på scrubssoundtracket och antar ''waiting for my real life to begin'' satte sig på hjärna och fick mig drifta iväg ordentligt.

4 kommentarer:

  1. har du äntligen blockat mig på fb? det var på tiden. då vet jag iaf vad du vill. tack, då ses vi inte mer

    /N

    SvaraRadera
  2. jag har inte blockat dig någonstans! jag slutade skriva sms för du gav mig ett jävla bitchslap än en gång.

    SvaraRadera
  3. Jag gav dig sanningen. Om du bryr dig, visa det. Inte bara när du är sjuk och allt annat. Jag tänker inte vara någons andrahandsval längre. jag är redan det för mina vänner.

    SvaraRadera