tisdag 26 maj 2009

lekande livet

jag fixade hultsfredsbiljett igår, jag ansökte volontär till putte i parken för nån dag sen och fick jobb alldeles nyligen och jag har röstat på piratpartiet i stadsbiblioteket idag, köpt ritblock idag och försökt att arbeta på mina rester, men kraften tog slut.

inget av ovanstående känns glatt just nu. är bara sjukt trött.
längtar efter den 12e då första dagen av frihet börjar och Nelson mandela(hunden) kommer för att stanna den första helgen av frihet.

arbeten som ska in imorgon:
-arbetsmiljö och säkerhet, sista uppgiften för kursen VIKTIGT SOM FAN, jävligt bra jobbat maria.
-redovisa recension av high fidelity, ej förberedd men boken är utläst.
-svenska prov, kommit över 2/4 häften och kan fan inte tidslinjen!
-naturkunskapsprov + astronomiläxa

dessutom borde alla mina form uppgifter vara färdiga helst den här veckan. har typ 4-5 uppgifter. jag orkar inte mer seriöst.
du har fan rätt mats. alla har rätt. jag är oduglig. varför gör jag dom bara inte? jag kan inte. jag känner mig maktlös.

men sen tog man ju tag i svensk läraren och fick veta att visst är det okej att låta bli några rester och ta dom i trean eftersom kursen inte slutar, men läsa 2 romaner,som han valt ut i vanlig ordning, det ska jag behöva göra. En bok får alla under sommaren att läsa, får man verkligen ge ut läxor över sommarlovet? aldrig hänt mig förut.

saker jag inte längtar efter just nu: 18 års dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar